RING OSS: +46 (40) 45 65 27
 

Bytesrätt

Detta gäller när du handlar hos oss.

Som kund hos Global Sport Scandinavia AB kan du känna dig trygg för vi följer GDPR-lagen, samt alla andra konsumentlagar. Se mera information under Private Policy samt Försäljningsvillkor.


Vad händer när du lagt en order

  1. Du får omgående en orderbekräftelse att din order har kommit fram till oss.

  2. Om din önskade produkt finns i vårt lager så skickas den omgående.Du får då ett e-mail (till den mailadress du angivit vid din order) som bekräftar att din produkt är skickad samt vilket fraktnummer paketet har så att Du själv kan spåra via DHL.

  3. Vi sänder nästan alla paket med DHL (undantag med PostNord eller annat fraktbolag). När ditt paket är framme hos dig för uthämtning på DHLs utlämningsombud får du ett SMS eller e-mail från DHL som anger vart och när du kan hämta ut ditt paket. Tänk på att ta med dig avinumret vid uthämtningen. Är det ett paket som DHL kommer att leverera direkt till dig, då kommer DHL kontakta dig via telefon, SMS eller e-mail för att finna ut lämplig tidpunkt för leveransen.

  4. När du fått dina produkter så skall Du snarast se att ingen skada har skett under transport eller är en felaktig produkt/saknas något. Kontakta oss i så fall omgående på office@globalsport.se


Finns produkten i lager för omgående leverans?

På vår hemsida så kan Du hela tiden se om den produkt som Du önskar finns i lager för omgående leverans. När du för över datamarkören på den produkt och storlek som Du önskar och den rutan då tänds GRÖN så finns produkten i vårt stora lager och skickas omgående.

Tänds rutan BLÅ så är det en produkt som är tillfälligt slut MEN som är på väg in i vårt lager. Du kan då se direkt vilket ungefärligt datum som produkten då finns i lager. Som kund kan du då lägga en s.k. förhandsbeställning för att vara säker på leverans så fort som produkten finns åter i vårt lager.

Vissa produkter är beställningsvara och då markeras det med RÖTT. Om Du är intresserad av denna produkt så kontakta oss för mera information, office@globalsport.se eller +46 40-456527. Självklart så kan det bli misstag i vårt lagersystem som gör att en viss produkt markeras som GRÖN, dvs. finns i lager, men p.g.a fel i vår interna hantering så kan det vara felaktigt och produkten kan vara slutsåld. Detta beklagar vi givetvis och reserverar oss för dessa eventuella felaktigheter.


BYTE AV STORLEK/MODELL/PRODUKT

Gäller enbart Sverige - Som kund har du alltid 1 fri retur/bytesrätt när det gäller spik/specialskor samt kläder.

Vill Du byta storlek eller modell så kontaktar du oss via e-mail, office@globalsport.se och anger ert ordernummer samt till vilken produkt som Ni önskar byta till. Blir det aktuellt med flera byten inom samma order så svarar kunden alltid för samtliga fraktkostnader. Vid byte så skickar vi så fort som möjligt den nya produkten till Er samtidigt med en retursedel. Som kund skall ni då returnera produkten inom 7 dagar från att Ni erhöll bytesprodukten, sker inte detta så debiteras kunden full kostnad.

Alla returer/byten skall ske utan att produkten är använd eller att orginalförpackningen är trasig.

Kunden ansvarar för att åter sända produkten med ett sådan emballage så att vare sig produkten eller orginalförpackningen skadas. Uppstår skada på grund av felaktigt emballage så debiteras kunden för aktuell kostnad för att återställa produkten till originalskick.


Gäller inom övriga EU-länder

Kunden svarar för alla extra fraktkostnader vid byte av storlek eller modell.

I övrigt gäller samma villkor som för Sverige (se ovan).